KEBUN KU : POKOK-POKOK KU

Nak citer lagi pasal kebun....sementara tengah semangat nak meng'update' blog nih....ni tambahan yang belum diciterkan lagi sebelum nih.....


Yang ini pokok lemon.....dah berpucuk cantik....Alhamdulillah.....tak pasti nak kekalkan di dalam pasu atau nak tanam di atas tanah....rasanya elok kekal dalam pasu je le....


Ini pokok belimbing buluh.....nak letak atas tanah tapi takut one day ada lak yang datang meratakan padang, abis le sumer pokok2 kesayangan.....biar je le dlm pasu....


Ini angkut bawak balik dr kampung kat Kelantan....buah ni kegemaran saya yang dah susah nak dapat sekarang.  Saya panggil katak puru atau setengah orang panggil nam nam.....mana2 pun suka hati le, yang penting buahnya mmg kesukaan saya....


Yang ini pun ada kaitan ngan pokok, jom le sapa yang minat ngan pokok2 n benih2 n pameran yang mcm2, jemput le ke program Hari Peladang, Penternak dan Nelayan yang diadakan di Taman Jubli Emas, Alor Setar....berdekatan JPJ Negeri Kedah.  Saya nak pergi serbu nanti gak....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...