Monday, August 24, 2015

KEBUN KU : Batas Sayuran

Berkebun tu sebagai salah satu riadah juga sebenarnya.  Mana taknya, mmg menitik2 peluh tiap kali berkebun walaupun sekadar susun2 bata buat batas, pastu pacak2 sayuran yg baru bertunas tu.....harap2 sayur cinonet tu selamat le dari dibaham belalang ngan siput.....setakat ni dah bersih2kan kebun n tiap2 petang tabur je garam sampai le selamat membesar.

Buat batasnya yang simple2 sahaja.....itu pun rasa masih tak cukup....nak kena tambah lagi sbb banyak lagi semaian baru.....nak kena buat penudung anak2 pokok tu sebab bila tengahari anak2 pokok tu layu terkulai teruk sangat.....cuaca kadang2 hujan, kadang2 panas tak menentu....





Bunga Cekur Hitam.....tak tahu rupanya berkhasiat boleh dimakan.....dah 3-4 kali tengok berbunga, asik tengok aje le.....tak petik untuk makan pun....pasni kalu keluar lagi kena ambik ngap le....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...