Tuesday, November 11, 2008

Udang Kukus Halia

Balik jer dr opis, hubby terus masuk dapur.....kong keng kong keng dengar dia mcm nak masak nasi......bila tanya, lapar sangat katanya.....then dia keluar baca paper.....kita pun masuk dapur....nasib baik tengok....rupanya letak jer dlm bekas cooker tp tak tekan pun suis.....mana nak masak nasi tu......hehehe......oleh sbb kelam kabut, kita cuma sempat terfikir benda yg mudah sahaja.....buat kukus......lagipun dah lama tak pakai periuk kukus tu......senang sangat2.....kita hidang ngan ikan kering goreng ngan bawang ngan lada kering pastu buat ikan masak kicap.....makan jer le apa yg ada.....hahaha


Udang Kukus Halia

500 gm udang besar
Halia (dihiris halus, separuh utk kukus, separuh utk tabur kemudian)
Bawang Putih (hiris halus)
Daun Ketumbar (hiris halus)
Sedikit karot (hiris halus)
Lada Merah (Hiris halus)
Buah Tomato
Sedikit sos ikan
Sedikit kicap cair

Susun udang atas pinggan yg boleh diguna utk mengukus. Taburkan semua bahan di atas termasuk sedikit sos ikan dan kicap cair, kecuali tomato. Buah tomato yang dipotong2 ditabur bila hampir hendak diangkat.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...