~Biskut Semperit...lagiiii~



Biskut ni order dari Nida of poli......sekali ngan puding marble.....tp gambar puding kelabu asap ntah mana silap lak ambik......kalut2 snap ler kot......memandangkan ada yg tanya resipi, meh ler kita bagitau.....resipi kita ambik dari myresipi je......tp kita dah olah sana sini sikit......ingat ya....ini versi dah diolah oleh tangan2 yang tak boleh dok diam.....aku tak bersalah kalu korang buat tak jadi ya......hehe....bab tepung aku tak spesifik sangat k.....lembik aku tambah tepung.....selalunya aku tambah tepung jagung....

Biskut Semperit

180 gm tepung gandum
75 gm tepung jagung
25 gm susu tepung
100 gm gula icing
220 gm butter
Sedikit esen vanila
Ceri Merah untuk hiasan

**Nota: Resipi asal ada menggunakan telur, tapi aku tak guna ya. Begitu juga tepung kastard, aku ganti ngan tepung jagung. Kalu tak yakin, sila rujuk resipi asal di myresipi.net k....

Gaul butter dengan gula icing hingga sebati. Masukkan esen vanila. Bab tepung, masukkan sikit2.....please hati2.....adunan tak boleh melekit, nanti bentuk tak jadi bila dah bakar. Adunan mesti lembut dan tak melekat pada tangan.....

2 comments:

dba4624 said...

sdp la akak, semperit yg nida order tu, nnt nk order lg tau .:)

sikakitulis said...

sy dh mkn biskut ni..mmg sodap=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...