Main Main Manik Pulak....





Ini ler cerita ceritinya.....saja2 jer ni ubah angin......kita dah beberapa kali attend kelas sulaman manik, kali ini kelas lanjutan pulak......mengadap dari pagi sampai ler mata jadi mengantuk ler pulak......yang tak berapa nak syok kelas jadi lambat sbb ada yang tak pernah attend kelas asas pastu terus attend kelas lanjutan, disebabkan itu pengajar terpaksa lak mengajar ekstra benda2 basic kat dia orang menyebabkan silibus ada yang tak leh nak cover abis.....rugi masa jer rasanya.....tp tak kisah ler sangat sbb kita dah tahu cara2nya cuma sayang sbb silibus tak abis, yang hadir pun ramai yang dah biasa mengambil upah menyulam manik....rasanya dia orang pun sama, saja datang nak ambik sijil jer.......hehehe.....

Hasil kerjatangan kita cuma tang outline tu jer.....yang atas belah kiri tu tangan cikgu dok menyulam....hehehe...gambar yg kita sulam tak snap ler pulak......nanti2 ler bila baju2 kita dah siap, kita akan sulamkan sumer baju2 tu......waaa.....salah satu azam baru ni.......entah2 tahun depan baru siap......hahaha.....


Contoh sulaman ni hasil kerjatangan guru yang mengajar, bukan kita yang buat.....saja tertarik lihat baju yang dia gantung......ada antara baju tu harga dia mencecah RM500++....itu sbb pakai kain batik sutera.....cikgu ni anak murid cikgu rozita, yg menghasilkan bnyk buku2 rujukan pasal jahitan dan sulaman.....dan sumer buku2 dia kita mmg ada.....tak pernah miss beli......buku2 dia mmg rujukan kita untuk menjahit atau menyulam.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...