Wednesday, February 10, 2010

~Anak Penyambung Tradisi~



Itu le kan......beruntung sapa ada anak2 yang berminat menyambung warisan ibu bapanya.....dalam hal aku ni, aku tak de le memaksa......tapi seronok jugak bila anak2 tumpang menyibuk di dapur.....bising ngan pot pet pot pet masing2.......lalu kebetulan ada cuppies lebihan yang aku buat, jadi aku berikan piping bag untuk anak dara kecik aku tu mengasah bakat dia......tak dak bakat apa pun, takat main picit je......saja le tu dia menyibuk.......pantang diajar, bagi dia, dia ada cara dia.....kalu suruh buat mcm ni, dia pandai je menjawab.....jadi, hentam aje le....

Walau apa pun, bersyukur kerana tak de le aku sunyi di dapur.....anak dara kecik aku ni mmg suka menjadi teman......tiap2 hari mesti tanya....malam ni mama buat kek dak? Katanya nak tunggu aku sambil dia landing2 minum susu......kalu ada icing lebih, nanti dia pun tumpang sekaki......

Bagi aku, sapa lagi tempat aku nak curahkan ilmu dan segala yang aku ada melainkan pada anak2.......biarlah suatu hari nanti mereka menanam minat yang sama seperti aku sekarang, tapi biarlah hanya sekadar sampingan dan hobi sahaja, sama seperti aku jugak.......bagi aku, harus ada kerja tetap untuk hari tua.......masa larat tu, tak pe le bertungkus lumus buat kek......tapi bila dah tua, kena ada jaminan masa depan jugak.......

1 comment:

Eric said...

Hi, ur blog is really nice & informative, while reading ur blog I truly like ur recipe & definitely try at my home. I just wanna suggest that u should go for blog advertising & marketing there is a site which is offering very unique features at affordable prices there are expert advertising team who will promote ur blog & affiliate ads through all over the networks which will definitely boost ur traffic. Finally I have bookmarked ur blog & also shared this blog to my friends.. i think my friend might too like it hope u have a wonderful day & !!happy blogging!!.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...