Monday, November 9, 2009

~Jalan-Jalan Cari Makan : DEE PUMPONG~








Sebetulnya dah beberapa kali aku singgah makan kat sini......ada 2-3 buah kedai lagi yang menyajikan sajian kampung ni, sederet gak ngan kedai ni......nama tempat ni Pumpong di Alor Setar....tu pasal nama restorannya pun Dee Pumpong.....

Selalu makan tepi sungai......dulu kalu makan boleh nampak kepala buaya yang orang kampung ikat kat tebing tu.....dah mati dah pun.......tapi pergi hari minggu ari tu, air sungai deras ler pulak....tak berani lak nak dok dekat.......maklum ler kan....sekarang kan musim hujan.....perlis pun dah diramal akan berdepan banjir gelombang kedua lak.....ish.....takut lak.....semalam pun sempat ronda2 sekitar Perlis.......sapa yg dok dalam pekan mmg berisiko berdepan ngan banjir.....hujan 2 hari pun dah byk rumah dimasuki air.....nasib baik sehari dua tu tak hujan......air tetap naik sebab sungai dah melimpah.....kalau hujan turun berterusan maunya bnyk kawasan tenggelam.....nak kena standby angkat buku2 tinggi2 sikit......

Ok le....berbalik kepada kedai makan tadi......makanan siap masak ni mmg banyak le......aku tak snap sbb ramai org tngh makan2 dan tngh beratur nak ambik makanan......segan lak.....nak tengok apa menu dia kena pergi tengok sendiri ler.....tp mahal ler sikit harga makanan tu.......menu aku yg cinonet tu pun dah RM35......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...