~Kisah Along, Kakak dan Baby~

Kisah Along

Bismillahirrahmanirrahim.....aaa.....aku sedikit nervous ari nih.....eh....tak....tadi aku rasa cool je, tp skrg rasa makin menggelabah.....hari ni bermula le penentuan buat along, yang sekarang sedang bertarung di dewan peperiksaan menduduki UPSR.......rakan2 aku ada yang sedang dengan sabarnya menunggu di kantin sekolah, menunggu anak2 menamatkan peperiksaan demi memberi semangat......tapi aku as usual masuk kerja......jangan kata aku tak concern or tak risau......ish........aku nih sedih ada, takut ada, gementar ada tp tak tahu nak express mcm mana perasaan yang ada......

Smlm aku tanya along sekali lagi, apa ganjaran yang dia nak if dia lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan......of course kena ada ganjaran, along ni last minute baru nak study, aku mmg risau dengan prestasinya......sebulan sblm exam baru nak nampak kesungguhan dia, baru le tahu nak compete ngan kawan2, baru tahu nak dengki dlm pelajaran......kalu tak dulu dia buat tak tahu je ngan prestasi dia......aku tak de nak paksa2 dan hanya mendoakan yang terbaik untuk along dlm peperiksaannya yang bermula hari ini kerana aku tahu along dah struggle sebaiknya........bercakap tentang ganjaran, waaa.....bukan calang2 hadiah yang dia mintak.....tp x pe le, sbb dia pun tak bape nak faham tujuan peperiksaan besar ni untuk masa depan dia......sejak2 cikgu suruh dia isi borang asrama penuh baru2 nih baru aku nampak kesungguhan dia.....dan itu salah satu harapan dia pun bila aku tanya......di samping hadiah yang dia nak mintak dari aku yg dia akan dapat if dia lulus cemerlang sahaja......skrg aku tawakkal sahaja......mudahan dia dpt melakukannya dengan baik....

Pagi tadi waktu aku cium pipinya, aku mintak dia berdoa supaya dapat buat ngan tenang.....dia cakap 'relax le ma.....tak rasa mcm ambik peksa besar pun.....mcm peksa tahun je'.....waaaa......very cool aaa.......all the best sayang.....

Aaa.....mama masih berdebar2.......rasa mcm tak sanggup nak tengok keputusannya nanti.....bersediakah agaknya aku nanti??

Kisah Kakak

Tak de le citer apa2 sangat pasal kakak......cuma nak tayang kek yang kakak soh aku buat utk majlis jamuan hari raya kat sekolahnya minggu lepas......kek butter je.....tp sbb kakak tahu aku biasa deco2 kek, dia nak aku deco gak kek dia......tp aku deco ala versi malas.....boleh???? aaaa.....sori sayang.....mama tak dak mood nak deco, lagi pun kat sekolah tak yah le deco lebih2 karang abis comot baju raya nanti......hehe......bnyk alasan mama ni kan......





Kisah Baby

Semalam, aku berbual ngan baby

"Mama......nanti mama jadi tua tak?"

"Ye le sayang, sumer org jadi tua.....bila adik dah besar, mama pun jadi tua le"

"Adik tak mau mama jadi tua, nanti mama jadi tua, muka mama jadi tua tak?"

"Ye le dik, kalu mama tua, muka mama pun tua le"

"Nanti sore mama jadi lain tak?"

"Laaa.....nape adik tanya pelik2 nih? kalu jadi tua, sore pun jadi lain le"

"Kalu mama tua, papa pun tua, along tua, kakak tua gak ke?"

"Sumer org makin lama makin tua, bukan makin muda"

"Adik tak mau mama tua.....nanti sapa nak bawak keta, sapa nak antar adik, adik tak pandai bawak keta"

"La.....esok2 adik dah besar adik pandai le bawak keta, adik le pulak bawak mama"

"Tak mau.....adik tak mau mama tua....huhuhuhu"

Alamak.....serius le pulak soalan baby nih.....minggu lepas tanya pelik2 gak...hmmm

"mama.....bumi ni runtuh dak mama?"

"sapa le pulak citer kat adik nih?"

Emmm......balik kepada citer mula2 tadi.....baby dah mula nangis dah.....untuk menenangkan dia.....

"ok le sayang.....mama tak tua, mama akan muda sampai bila2"

"betul ke mama......yeay....."

Aaaa.....entah apa2 yang dia fikirkan......hmmm.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...