Wednesday, September 8, 2010

~SALAM AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN~


Hari raya tinggal sehari dua lagi.....ramai yang sudah pulang ke kampung, tak kurang masih ada yang belum pulang lagi, ada gak yang tak pulang langsung.....walau apa pun, hari raya tetap akan dijalani......di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITIRI, MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN buat rakan2 yang singgah atau secara tak sengaja tersinggah ke rumah ku ini.......

Tahun ini seperti biasa hari raya aku sambut di dua tempat, umah en hubby ngan kg aku di Kelantan......walaupun cuma dapat balik sekejap sahaja, aku happy sebab dapat gak mengubat rindu kat kampung halaman yang dah lama aku tak jenguk........aaaa......aku rindu sangat2 dengan makanan2 yang sedap2 kat negeri kelahiran aku nih......tak daya tak ada yang leh menandingi lagi keistimewaan yang ada di sana......

Di hari raya ini, syahdu jiwa terkenang arwah abah yang sudah 5 tahun meninggalkan aku dan keluarga.......hari raya inilah peluang untuk berkunjung ke pusaranya......kalu arwah ada, tiap2 tahun wajib ditempahnya satay dan ketupat berinti kacang  kegemarannya.......untuk kek, pilihan arwah adalah kek buah......part ni aku suka betul sebab tak perlu bagitau arwah apa bahan2 untuk buat kek, sebab 2 hari sebelum raya selalunya arwah akan beli siap2 sumer bahan2 yang perlu untuk buat kek buah.....masa tu tugas buat kek of course le tugas mak....aku cuma suka tengok je sbb tak bape pandai lagi......mak pukul2 adunan ngan whisk je.....time tu tak de mixer2 nih......biskut2 masa kecik aku tolong2 mak je tp bila dah naik sekolah menengah, tugas2 buat biskut mak serah kat aku.....aku mmg suka betul try mcm2......tp sekarang tak de persiapan mcm arwah abah ada dulu.......bila ada kebiasaan yang arwah buat, itu yang buat aku rindukan dia bila sampai time raya......ahhh.....sedihnya.......

Alhamdulillah le dapat jugak peluang nak beraya ngan mak tahun nih......ye le....dah le jarang2 jumpa.......tak dapat jumpa orang lain aku tak kisah sangat, yang penting nak tengok, nak gak peluk cium mak di hari raya......

Ok le.....selamat ya semua......kerja2 kat rumah masih banyak lagi tak settle, rasa penat tak hilang lagi nih......bagi yang akan memulakan perjalanan balik kg ari ni, selamat ya dalam perjalanan.....jangan bawak keta mcm jet lak.....lambat sampai x pe, janji selamat.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...