Monday, January 9, 2012

~Sambung Citer Balik Kampung Lagi....~



Singgah di puncak titiwangsa dulu, makan2 minum2 dalam cuaca yang segar ngan sangat menyejukkan.....sejuk mcm kat cameron kat sini.....best je.....apa lagi pekena teh tarik panas lak....hmm......

Sblm check in ke hotel di Kota Bharu (kali ni tak balik ke Pasir Puteh sbb umah mak takde orang, balik pun kejap jadi dok hotel je le.....), kami singgah ke rumah sedara ni di Tanah Merah.....berborak punya berborak sampai le kul 5 petang....baru le bertolak ke Kota Bharu.....sekali balik sekali bandar berubah.....pening lak berpusing2 jalan sehala sekarang nih.....bagi saya Kelantan sentiasa maju membangun, tak pernah mundur di sebalik kata2 orang.....malah lagi ke depan berbanding beberapa negeri lain yg saya tengok dan saya pernah jelajahi.....sori le ya.....saya tetap sayang negeri kelahiran saya ni.....tak de tmpt leh compare termasuk dari segi makanannya.....tetap no 1 di hati saya.....

Ok le.....sampai2 di Hotel Raudah.....kami rehat dulu......mlm tu acara wajib mesti keluar ke Medan Selera.....kat sini tempat saya dan famili mesti pekena Nasi Kerabu.....tak sah kalu tak makan kalu balik kampung......tetap yang terbaik di negeri sendiri sahaja....mcm2 makanan kami borong sampai tak termakan.....hubby cari Lompat Tikam, kuih kegemaran dia.....saya mcm biasa ngan Jala Emas......dan beberapa jenis lagi kuih muih.....

Malam tu kami kepenatan....tidur le dulu ya.....

Pagi2 check out....makan le dulu kat cafe hotel....saya pekena Kuey Teow Goreng yang sedap nih.....anak2 makan koko krunch dan en hubby pekena nasi lemak......alhamdulillah.....kenyang.....





Sebelum balik, port wajib mesti singgah ke pasar.....kalu kat Pasir Puteh, saya mesti singgah pasar.....memandangkan skrg di Kota Bharu....maka Pasar Besar Siti Khadijah adalah port wajib saya.....kat sini mcm2 saya teringin nak beli......





Hmm...ni dia.....segala mak nenek rempah.....yang mesti saya borong tiap kali singgah ke pasar.....mujur masih ingat kat mana kedai dia di sebalik banyak2 kedai yang selalu buat saya pening nak cari hehe....di sini saya beli semua rempah2 kegemaran saya.....




Selesai acara di pasar, kami bertolak balik.......on d way, satu lagi tmpt kegemaran saya dan en hubby sejak berbelas tahun dahulu.....nama kedai saya pun tak tahu tp kedai ni menjual Bihun Sup paling best yang pernah saya makan.....tak de tempat leh lawan Bihun Sup berdekatan Kem Pahlawan ni.....tak sempat jumpa pakcik tokey, kalu tak tentu dia masih ingat en hubby sbb kami mmg setia singgah di situ dulu2 nih.....



Oklah.....saya dah selamat sampai ke Perlis......penat.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...