Monday, January 2, 2012

~Citer2 Dapur Saya Part 2~

Bila citer part dapur saya suka hati sikit.....maklum le part ni saya urus sendiri......kerja kabinet ngan tile sumer upah tukang sendiri....termasuk tile lantai.....sekarang cuma tunggu pintu kabinet masuk lagi seminggu dua....warna dah totally berubah dari plan asal nak hitam putih.....sekarang dah jadi oren/putih...kabinet ni sumer siap dlm masa 5 hari je.....meh saya citer pasal kabinet ni.....bukan niat nak menunjuk ni ya, just nak info pada sapa2 yang plan nak buat kabinet.....so leh le bajet2 ya......ni kos ikut tukang saya....ni kos konkrit ngan kerja tile + tile je ya....panjang konkrit dapur saya dlm 27 kaki....upah konkrit dalam RM3k.....tile + simen + grout + simen gam + asbestos 2 kaki dan yang lain2 saya abis dalam RM2.5k.....total nak siapkan ni abis dlm RM5.5k....untuk info gak, top kaunter saya pakai tile saja saiz 2 x 2 yang berharga RM15 sekeping.....murah je....kalu nak yg lagi mahal pun ada.....hehe.....yang tile kecik2 oren yang saya buat border tu RM15 untuk sekeping (dlm 1 kaki)....majoriti tile saya rega bawah RM15 sekeping....yang putih dlm kabinet tu murah je dlm RM1.70 satu.....just utk tutup2 bawah kabinet....nanti dah boh body cabinet tak nampak dah tile tu pun.....pastu kos pintu tu lain le pulak....yg tu ikut le jenis yang nak guna.....saya guna ply laminate je mix oren + putih.....outcome tak tahu lagi camne.....tngh tunggu 3D tp belum dpt lagi.....saya upah ID lain pulak....yang aritu saya cancel sbb katanya tak leh siapkan sblm hari raya cina.....nanti saya citer2 lagi le ya.....





Warna dapur saya ceria ya amat....hehe.....sori yg semak2 tu....tu peti ais ngan mesin basuh dah sampai walaupun umah tak siap lagi hehe....tu psl masih dlm kotak tak bukak2 takut rosak ngan kerja2 mengecat ni......maklum le saya buat kerja sememeh je.....abis tumpah cat satu badan....ni warna cat bancuh....Nippon Satin Glo Orange Bedder (RM136 utk 5L)...ni feature wall saya + Nippon Satin Glo Peach RM116 utk 5L (lupa nama penuh lak)......yg atas ni gambar tak abis cat lagi....ni saya cat sendiri dibantu oleh en hubby le gak....part atas2 kena dongak kepala saya bagi kat dia sbb saya tak cukup inci hehe...en hubby saya lagi cermat buat kerja compare ngan saya....dinding peach saya cat dulu sbb hubby sibuk dok jahit tag nama utk baju sekolah anak2....pastu baru en hubby dtg tolong....setakat ni dah abis cat dah dinding.....nak topup2 je mana yang terkurang tu....siling pun plan nak cat gak tp nak boh warna lain le kot......tak pk lagi....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...