~Jalan Jalan Cuti Sekolah Part 1~

Cuti sekolah saya ambil peluang berehat menghabiskan hujung cuti sekolah bersama hubby ngan anak2.....cuti2 sekolah ni le masa bersama mereka lebih banyak.....marah anak marah gak, tp tetap my hubby lembut hati kesian kena bawak gak budak2 jalan2.....asik terperuk kat umah tak ke mana2......sian budak2 kan....

Perancangan ni mengejut actually.....my hubby le as usual....mesti buat kerja tergesa2.....petang sblm bertolak dah dengar dia booking hotel then masa tu baru le dia confirm nak pergi ke mana.....saya actually tngh demam selsema tp bila dengar nak pi jalan2, laju je saya bangun hahaha.....biasa le.....demam tolak tepi, jalan2 mmg saya suka...suka...suka.....hehe.....

Maka persiapan buat dalam masa 3 jam sahaja.....kul 2 lebih gitu hubby bagitau, terus dia soh saya pack2 barang.....mmg tunggang langgang le jadinya.....kul 6 kami terus bertolak memulakan perjalanan.....ke mana? Hmm.....ke tempat2 di mana anak2 boleh berseronok sahaja......ke Melaka in particular....tp dalam perjalanan kami singgah merata2 tempat......

Bertolak kul 6 petang bermakna kami travel sepanjang malam.....saya malam2 mmg tak berminat nak drive sbb mata saya selalu terpejam je haha....kang tak pasal2 masuk longkang.....stop2 je kejap dkt RnR tiap kali en hubby mengantuk dan singgah makan......kul 6 pagi kami sampai di RnR Seremban kot.....punya le kuat angin bertiup kat situ, ingatkan nak ribut.....berhenti sembahyang subuh dulu kat situ sblm gerak meneruskan perjalanan.....kul 6 pagi awal sangat sbb hotel pun kul 3 baru leh check in.....

Kul 7.30 pagi sampai di Taman Rekreasi Ulu Bendul.....sejuk dan nyaman je pagi2 ni.....singgah bekpas dulu.....anak2 ngan muka baru bangun tidur....(termasuk le mak dia sekali haha)......

 
 


Sblm meneruskan perjalanan ke Melaka, ajak en hubby singgah ke Istana Seri Menanti....masih awal lagi kan....baru kul 10 pagi.....singgah2 snap2 gambor dulu tengok2 sekitar sbb baby masih belum pernah sampai ke sini lagi.....








Meneruskan perjalanan lagi lepas ke singgah ke Istana Seri Menanti......kali ni saya take over drive le pulak.....en hubby nak melelapkan mata kejap sbb dah semalaman dia tak tidur....sian dia....dah nak dekat sampai dah pun ke destinasi tp memandangkan masih awal, saya nampak destinasi untuk rehat2 dulu sblm continue ke Ayer Keroh.....ajak en hubby mandi2 kat Kolam Air Panas Gadek ni.....ok le buat rehat2....walaupun dah kul 11 pagi tp since angin kuat, tak terasa cuaca panas tu.....so ok je berendam dlm air panas nih.....






Dari sini kami teruskan perjalanan ke hotel......sampai kul 1.30 kat sana tp since check in kul 3, lepak kat lobi hotel le dulu.....saya pun kepenatan yang amat.....kul 2.30 kami dipanggil katanya dah boleh check in....maka apa lagi......masa utk rehatttt..............

~bersambung~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...