KEBUN KU : Yang Menunggu Hasil

Saya ni bukanlah masuk kategori orang yang pandai berkebun....dulu2 saya anggap diri tangan panas, tanam apa pun tak jadi....jadi dulu2 yang buat kerja menanam ni en suami.  Saya tukang tengok je....punya le saya skeptical takut dengan sebab tangan saya pokok2 tak menjadi.....tapi sekarang, saya dah tak ambik peduli....bagi saya kalau jadi, jadi....tak jadi, tak apa....tapi alhamdulillah, orang kata berkat berkebun tu ada faedahnya, berbudi pada tanah pasti ada hasil.....


Pokok bendi yang sedang menunggu hasilnya membesar....sumer pokok tengah mengeluarkan buah....


Pokok kari ni sudah lama kami bela.....tak pernah pupus....sentiasa hidup segar dan anak2 pokok pun melata melayari kebun....sampai kena cabut2 pun ya...


Buah betik yang tidak pernah putus, berbuah sepanjang masa......


Cubaan menanam pokok lada hitam.....seronok tengok mcm2 pokok....jadi ke tak tak pasti le lagi....


Ulam raja yang mudah tumbuh ni sebenarnya saya beli sbb saya suka makan daun ulam raja.....walaupun en suami gelak bila saya cakap nak beli pokok sbb dulu2 penuh ulam ni tumbuh depan rumah....tp masa tu tak berapa menghargai ulam2 nih hehe....


Anak pokok betik buat kesinambungan ibunya yang sudah tua......nanti nak alih2 letak di keliling kebun di luar pagar....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...