Monday, October 26, 2015

Anak-Anak Scoby



Alhamdulillah....anak2 mud/scoby ni dah mula menebalkan diri, dah membesar bagai johan.....sebenarnya bila tengok benda ni sekali sekala baru le leh nampak perubahan....kalu ari2 tengok dah mcm tak bergerak je.....skrg ni dah boleh pecah2kan bahagi kepada beberapa bekas....sukanya......

2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

assalam nina....

masih ingat dulu2 arwah ayah ada bela scoby ni.. kami panggil mud-mud.. tapi tak tau sangat akan kegunaannya. cuma pernah dengar org kata boleh buat ubat. tapi kami tak pernah gunakan.... dok tambah2 air teh o je sokmo.. gunanya tak. Nina tau ke apa kegunaan & khasiat sebenarnya? bolehlah share2 nanti ye... kegunaan & cara penggunaan yang betul... TQ in advance..

Baby Batriesyia said...

Waalaikummussalam.....nina pun bukan le reti sangat....minum sekadar sebagai pengubatan tapi tak le detail nak ambik tahu khasiatnya.....hehe...leh gitu....tp sebenarnya kombucha tea ni boleh berfungsi mengeluarkan racun di dalam badan secara detoks, kaya dengan vitamin, asam, enzim dan bakteria yang baik untuk tubuh. Ia paling baik katanya untuk ketahanan tubuh terhadap flu, melegakan sembelit, mampu juga menurunkan berat badan, tekanan darah dan kolestrol dan macam-macam lagi le....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...