KEBUN KU : Citer Selepas Hujan

Hujan dah reda dari tengahari semalam....tp pagi tadi terkejut pulak tengok paras air makin naik....akar pokok limau purut dah tenggelam lak ngan air....jarak bendang ke paras tar tu dekat 2 kaki jugak.....pagi2 ni tengok dah separas jalan.....yang paras pagar hijau tu adalah kebun mini saya.....huhuhu.....harap2 air tak turun lagi ke kawasan ni melimpahkan kebun saya pulak.....





Petang semalam menjenguk kebun.....bagitau en hubby sepertinya kenal je pokok nih.....tp was was.....maka cari en google....eh betul.....pokok maman......tp cumanya tak reti nak makan.....awal2 masa en hubby suruh cabut dah ckp jangan dulu.....ni bukan rumput rampai biasa, ni ada kegunaannya gak.....macam tu gak ngan pokok Susu Nabi/Ara Tanah.....siap ambik tanam balik hehe....

Sesetengah sayuran biar kat tanah....rasanya yang tanam dalam polibeg dah lagi besar.....




Tapi bendi membesar dengan jayanya.....harap2 leh survive.....yang ni satu dah nampak mcm keluar buah dah.....

2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

Assalam nina...
Lama nina menyepi... tiba2 laju hapdet.. tak terkejar kita dibuatnya... kipidap! hehe...
seronok ada tanah boleh cucuk tanam camni... dlm radio td ckp perlis dah mula banjir ye? moga2 banjir tak teruk sgtla hendaknya... hati2 sokmo deh...

Baby Batriesyia said...

Waalaikummussalam ratna

Tu le....duk diam sekejap pastu baru gigih nak menghapdet hehe....tanah tumpang je tuh.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...