~Sekitar Sambutan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan 2011 Negeri Perlis~

Gambar-gambar ni diambil semasa program Hari Peladang, Penternak dan Nelayan 2011 di Kangar.....lambat sikit update....benda dah abis dah pun.....cuci2 mata je le ya....




















Part paling best of course le dapat pekena Sate Rusa nih.....lupa lak nak snap banner tuan punya yang bukak stall nih.....kot2 lain kali mengidam nak makan.....hehe....






Ini buah2an 'tradisional' le bagi aku.....sejak zaman kecik2 dulu kutip2 kat pokok kat kampung je.....dulu kat umah mak ada....tak sure skrg masih ada ke tak....hmm....nampak sangat dah lama aku tak jengah kampung....ngan adik2 pun lama tak tengok, anak sedara pun sekali jumpa dah lain rupa.....sepupu sepapat pun dah tak ingat camne rupa.....ada yg dah bertambah ahli tp aku pun dah tak kenal....time raya je kami leh jumpa sbb kebanyakan kami sumer dok luar dari kampung.....kalu dok satu negeri tak dak hal time kenduri jumpa memanjang.....rindu.....sabar le wahai hati......












Ops....ni paling best agaknya....hehe.....bagi aku fenomena biasa je....maklum le....orang lama cam aku dah biasa tengok benda2 camni.....dulu2 asal nak guna buah kelapa, panggil je sorang pakcik yg datang ngan basikal buruk bawak beruk sekali yg tolong panjat.....dulu tepi umah banyak pokok kelapa.....skrg fenomena tu pun dah tak ada.....abis sumer pokok2 besar dah tak de gak.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...