~Paprik Campur Ala Campak2~


Menu ala campak2 aje ya....anak2 suka lak makan mcm ni.....aku nak buat rendang ayam sebenarnya....sekali nak pi cabut, tengok2 daun kunyit dah takde....mati2 ingat daun kunyit masih ada, rupanya pokok lain yang sebijik pokok kunyit lak yang tumbuh....sib baik tak cabut buat rendang hehe.....jadi, kena tukar menu on d spot.....apa lagi....yang mudah je le....guna apa yg terlintas dlm kepala je......sayur pun tak cukup....sebab anak2 nak makan, jadi aku tak guna cili padi.....kena simpan resipi ni sbb bila campak2 nanti aku lupa camne dah aku buat, kot2 lain kali aku nak refer......hehe....

Paprik Campur Ala Campak2

Ayam - potong kecil2
Udang
Karot - hiris halus2
10 helai Daun Limau Purut - carik2.....
1 batang serai - diketuk
Bahan Tumbuk
Bawang Putih
Halia

Sos cili
Sos tomato
Kicap Manis
Sos Tiram
(Semua bahan ini dicampur sekali, lebihkan sos tiram)

Tumiskan bawang putih ngan halia.  Masukkan ayam dan serai dan goreng terlebih dahulu hingga masak.  Masukkan udang....kemudian masukkan sos2 tadi bersama lobak merah dan daun limau purut....perasakan jika masih tak cukup rasa....

alahai....mudahnya.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...