~Jemput-Jemput Malas~


Jemput-Jemput pun pemalas kan.....ala....pagi2 hari minggu lapar le pulak.....nak buat yang cepat2 je....malas nak masak nasi lak hehe.....pk punya pk, Jemput-Jemput pun jadi le kan.....sedap gak......geng2 je tak cukup tp makan sambil cicah2 sos cili pun sedap gak.....tak cukup geng pun tak pe le.......rasa tak syok gak benda2 ni pun nak tepek....tapi ini blog aku kan.....suka hati le nak boh apa pun kan.....hehe.....

~Jemput-Jemput Malas~

1 cawan tepung gandum
1 sudu teh baking powder
Segenggam ikan bilis - dibasuh/tos
3 sudu teh udang kering (udang kecil merah yang dijual di kedai bahan2 dr thai)
1 biji telur
Air secukupnya
Garam dan Gula (jika perlu)
Daun Kucai/Daun Bawang

Gaulkan semua bahan bersama dan sudukan adunan satu persatu ke dalam minyak yang telah panas.  Cicah bersama sos cili/air lada.


Makan panas-panas....syok.....ehh....abis gak tau anak2 makan......hehe......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...