Tuesday, October 11, 2011

~Macaroon On Trial~

As tajuknya, "On Trial"....maknanya mmg tak reti lagi le nak buat.....belajar tak dak guru.....dan mmg saya tak ada masa nak pergi berguru pun.....jadi guru saya hanya le dengan trial n error je.....bukan sekali, bukan dua, ini percubaan sampai 5 kali gitu...ussshhh.....membazir sahaja saya ni.....mungkin cuaca tak betul, mungkin adun tak betul atau maybe saya nak salahkan oven yang over heated.....hehe.....atau sebetulnya last sekali salah saya sendiri sebenarnya pun......buat kerja mmg tak penyabar.....sumer nak cepat....cuma 2 kali je pun saya tunggu sampai atasnya kering, yang lain saya hentam je.....tapi percubaan yang pink ni actually ada yang berjaya menghasilkan "feet" atau kaki.....tapi sayangnya cuma 4-5 biji je yang elok.....yang lain jadi cam gunung berapi.....pastu percubaan seterusnya jadi cam bauhulu.....hahaha......




Mesti ada yang gelak2 tengok hasil yang saya dapat tapi saya tak kisah le.....tu belum tengok rupa yang tak jadi lagi.....saya tengok pun nak tergelak......saya buat pun suka2 sahaja....kebetulannya ada stok putih telur dalam peti ais......jadi guna aje le.....macaroon yang tak jadi tu pun sumer dah selamat saya ngap ngan anak2......not really my favourite le tp boleh le......

Ini yang ada le sikit rupa cam macaroon.....cuma kaki cam tak bape nak kuar le pulak.....cam terbantut je....hehehe......percubaan yang sangat kelakar bagi saya....



Saya akan cuba lagi......hanya utk kepuasan diri sendiri sahaja.....i don't think i will make this for sale.....no...no.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...