~Cucur Bilis~

Cucur bilis buat kudapan petang2......sedap ya makan panas2.....kena pulak sekarang ni kat sini musim hujan.....yup....kejap panas, kejap hujan.....(adus....tak buat kerja lagi le en tukang nih...apa nak buat, tu sumer rezeki tuhan gak......)....ni cucur bilis ala2 orang pemalas je le ya....tp ni bukan le baru buat tadi.....dah lama terperap dlm hard disk saya......just sama cam cucur malas saya punya sebelum ni........dan rupa tak bulat montel2 cam orang lain buat, saya sebenarnya suka cucur saya ala2 banyak cabang2 gitu hahaha.....krup krup garing rasanya.......



Buatnya pun mudah yang amat.....takat campak2 je....saya ulang tayang je sekali lagi bahan2nya.....sukatan tak sama cam dulu tp bahan guna yang sama jugak....

~Cucur Bilis~

3 cawan tepung gandum
1 sudu teh serbuk penaik
Segenggam ikan bilis - dibasuh bersih
Segenggam udang kering - dibasuh bersih
Sedikit garam
Sebiji telur
Seikat daun bawang (dipotong2)
Air secukupnya
Minyak untuk menggoreng

Campur semua bahan hingga rata dan boleh mula digoreng.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...