~Corat Coret Hari Raya~

Lama aku membiarkan blog bersarang tak dijenguk.....mood raya mmg tengah meriah sampaikan laptop yang aku usung bawak balik kampung langsung saya tak sempat nak bukak.....sambutan raya tahun ni sederhana tapi sangat gembira sebab dapat berkumpul semua adik beradik tahun ni di kampung.....selalu sebelum ni asik ada je yang tak dapat balik atau mmg tak bertembung masa balik.....tahun ni sumer ada....siap dapat ahli baru lagi.....ini dia.....Nur Dalisha Mahsuri.....kata ipar, adik aku ni dah lama mengidam nak boh nama Mahsuri ni.....since yg kecik ni lahir pun di Langkawi, maka ter'letak' le gak nama tu.....belum pun cukup 60 hari lagi ni.....



Aku memulakan perjalanan balik kampung pada hari Jumaat petang....mujur le gak bertolak sedikit lewat sbb adik yang tinggal kat Langkawi bertolak awal2 pagi Jumaat tu lagi utk balik kampung since keretanya dah diposkan ke Jeti Kuala Kedah 2 hari sebelum tu......tp pukul 1.30 petang dapat call dari adik bagitau dia tengah 'stuck' di Banding kerana ada lori terbalik dan semua kenderaan di situ tak boleh meneruskan perjalanan selama 3 jam lamanya.....tp since aku bertolak petang, maka sampai di Banding pun dah pukul 9 malam, jadi jalan dah clear......tak sangkut2 le.....pukul 1 pagi baru sampai umah mak.....



Ma sibuk cabut2 rumput, tebang2 pokok belakang rumah....biasa le ma.....sbb balik pun sekali sekala sejak dok ngan adik di Putrajaya, jadi berselerak le sikit pokok2 melata tumbuh.....aku tengok je....hehe.....sbb sibuk buat biskut ngan along....

Pagi hari raya.....temanya Merah tahun ini.....baju kakak sempat siap pagi sebelum balik kampung....ganas...ganas.....hehe.....dapat le melaram gak sumer seragam.....




Anak2 buah....tak termasuk along ngan si ikleel ngan si baby kecik.....sumer cucu2 ma ada 9 orang......kebetulan le pulak sumer tema nak hampir sama je.....aku ngan adik aku sama2 tema merah menyala......



Di sini le tempat arwah abah dikebumikan pada 7 September 2003......Al Fatihah buat arwah abah.....semoga ditempatkan di kalangan orang2 Mukmin....



Ini saja snap....ada monumen dari part2 ekzos keta yang ada on the way mana nak beraya ke rumah sedara di Kota Bharu...kreatif gak.....sempena Hari Kemerdekaan agaknya nih....hehe....jalan sedikit jem tp kira ok le tak lama sangat.....

2 comments:

blackcardomompods said...

Ayah org pp ke?moga ayah tenang di sana.salam aidilfitri

Nina Babybatriesyia said...

Yup....ayah mmg org PP....saya pun dibesarkan di sana.....selamat hari raya n tq sudi singgah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...