~Cucur Jagung~



Cucur jagung buat makan petang.....eh...dak le....ni menu buat hari minggu aritu......kebetulan along ada sekolah ganti....en hubby lak sibuk ngan meeting pemuda dia kat IPDA.....jadi tinggal saya ngan anak2 dara je di umah.....tak tahu nak makan apa sebenarnya.....belek2 peti ais ada 4 tongkol jagung......2 tongkol saya buat cucur.....lagi 2 tongkol saya buat bubur jagung.......saya buat gak kari daging buat cicah ngan roti bantal yang en hubby beli sehari sebelum tu......jadi le buat saya ngan anak2 dara tu.....nak boh ikan bilis anak2 dara saya tak suka makan....jadi buat abis simple buat cicah ngan sos cili......

~Cucur Jagung~

2 tongkol jagung - ambil isinya
2 cawan tepung gandum
1 sudu kecil yis
Sedikit garam dan gula
1/4 ulas bawang besar - dihiris bulat
Air secukupnya

Semua bahan dicampur bersama dan dibiar sekejap dalam 10 minit...boleh le digoreng.....nyum2....

2 comments:

Lizan said...

apa ke tujuannya tambah cik yis tu eh... ingatkn buat roti jer guna yis..lembab betul aku..

Babybatriesyia said...

sebetulnya untuk bagi adunan tu naik....tp aku malas nak tunggu le pulak....jadi terus goreng je sbb anak2 dah lapar hehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...