~Kerepek Ubi Kayu~



Ubi Kayu ni dah lama bertapa kat dapur.....beli masa dkt Kuala Selangor ari tu lagi....sib baik beli yang kecik2.....asik tergendala nak buat ubi rebus sebab takut tak de orang nak makan + kelapa parut pun tak de jauh lak nak kuar pi beli.....dalam kepala dok pk apa le nak buat supaya leh perabih je stok yang ada, dah rosak sayang jauh2 usung bawak balik......jadi terlintas nak buat snek aje.....

Ingatkan ada le tools kat dapur yang leh mudahkan kerja nak potong2 ubi nipis, tapi rupanya susah le pulak nak buat.....last2 buat manually aje.....adeh...penat le pulak.....tapi gagahkan jugak le potong2....

Mcm buat snek biasa je.....dah potong2 leh goreng2 sampai garing dlm minyak terendam dicampur ngan garam......sedap lak krup krap ngan anak2.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...