Tuesday, February 14, 2012

~My Mini Island Table~



Dah lama actually orang perabut datang pasang island table saya nih, tp baru ada rasa mood nak update blog....untuk seminggu dua ni baru free sikit, tutup order kek buat sementara (walaupun ada gak yang nak selit2 sorang dua boleh le saya terima, bnyk2 saya terpaksa let go disebabkan sibuk ngan urusan rumah sekarang nih)....

Island table ni saya tempah khas ngan sorang cina dekat Tunjang....masa tu sebenarnya saya nak beli folding table aka banquet table untuk letak kat bilik bakeri saya, sekali terpandang lak meja yang dia buat untuk letak bermacam2 jenis lock pintu.....bila tanya2 dia kata dia boleh buatkan.....sedap le bersembang ngan en hubby sebab sama2 geng politik.....sebulan gak le ambik masa siap dr masa tempahan.....tp sbb dah lama tempah, so tunggu nak pasang saja le.....dr sebelum raya cina lagi dia dah nak datang pasang, tp saya cakap tunggu dulu sbb takut kotor....maklum le saya mintak dia catkan sumernya putih.....

Kabinet ni saya buat special sebagai ganti meja makan di dapur dan juga sebagai tempat simpanan buku2 masakan/kek saya.....lebar kabinet ni dalam 3 kaki x 5 kaki....ingat nak buat 6 kaki tp takut sempit lak dapur nanti.....belakang depan kabinet ni ada pintu jadi saya boleh isi buku both side....puas hati ngan hasil kerja dia walaupun kos untuk meja ni saja RM1800.....Top meja ni hanya kayu sahaja tapi saya dah tempah siap cermin kaca 6mm untuk diletakkan di atas meja ni supaya meja tak kotor nanti.....kos cermin kaca dengan lebar meja ni dalam RM110 sahaja...tempah pagi, petang cina dah datang antar.....

Gambar2 ni rupa dapur sekitar 2 minggu lepas, tunggu le nanti bila sumer dah complete saya tunjuk rupa keseluruhan dapur ya.....tunggu langsir siap sekali sbb saya belum pun mula menjahit lagi....sangat2 sibuk nak angkat barang lagi, nak kemas barang lagi.....sakit badan rasanya.....


2 comments:

Lizan said...

bestnya nina ada dapur baru..kalau semua jadi elok mcm yg kita rancang seronok time berkemas tu kan..tak sabar nk tengok gambar..bila lah aku nk dapat dapur luas cam ko ni, aku duduk teres, dapur ciput ..takleh buat apa..blkg dah rumah orang..

Babybatriesyia said...

ala izan....dapur aku pun kecik je le.....tu pasal kena boh kabinet penuh2 sbb aku tak dak space lain dah nak buat isi barang....umah aku cuma umah perumahan murah yg pemaju buat ala semi d....luas umah asal cuma 800 kaki persegi je.....kecik je ko umah aku....sblm reno ada le tanah tepi lebih dlm 15 kaki lagi.....tu yg aku reno le jadi 2 tingkat la ni....baru le luas umah bertambah la ni jadi 2900 kaki persegi....tp tanah pun dah x de nak buat bercucuk tanam.... bukak tingkap nampak pagar je izan oooii.....belakang pun dah berlaga punggung org kata ngan umah org gak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...