WELCOME 2017


Lama betul rasanya tinggalkan blog ni.....but now I am happy to move on.....hidup ni orang kata tak mati dek keji, tak hidup gak dek puji.....jangan difikir sangat kerenah manusia, x membantu pun....

Ok le...mulakan tahun baru ngan semangat baru....selepas down beberapa ketika, mcm rugi masa pula bila ingat balik.....skrg x mahu fikir sangat, kita fokus mencari yang lebih berkat dalam hidup....biar orang mengeji, jangan cepat melatah....

Nak citer psl tahun baru, atas request anak-anak....maka mula2 paksa le diri gak untuk buatkan mereka bekal....sekarang musim lauk2 basah mcm ikan pun sangat le mahal, ayam pun asik kehabisan di supermarket besar2 pun.....this is not type of bento le..anak2 dah besar dah pun, tak perlu fancy2 deco semata nak suh anak makan....ini menu berat untuk orang2 dewasa dah pun.....tiap2 hari tak de le perlu bangun seawal 4 pagi, memadai kul 5.30 atau kul 6, yg penting mana-mana lauk yang masih beku tu, sebelum tidur dan kuarkan untuk defrost.....nasi n sumer lauk mmg masak fresh2 bila bangun tuh....sempat aje...10-5 minit sebelum kul 7 pagi kami dah kuar rumah untuk antar anak-anak ke sekolah....

Peminat setia menu bekal tiap2 hari mmg le si kakak, katanya kelas jauh dari kantin sekolah...masa rehat x cukup untuk berkejar2 ke kantin....kesian le pulak kan....la ni bila masak ada lebih, terus le automatik mama n papa pun makan bekal dari rumah gak....mula2 makan kat opis, pastu en papa ajak bawak bekal makan kat cafe.....nampak gaya nya pasni kena pk menu2 gempak sikit sbb ni salah satu langkah berjimat cermat kan....



Mee Goreng ngan Muffin


Ayam Masak Kunyit Asam ngan Telur Dadar


Ayam Masak Merah ngan Taugeh Goreng

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...