~Cuti2 Mesia Jun 2012 : Part 1~

 Sejak dari awal2 lagi saya dah set.....minggu kedua cuti sekolah sumer tempahan saya tak mau terima....masa berkualiti saya dengan anak2 dan suami.....mahu jalan2 bersuka2 dan bergembira gitu....lagipun sekarang ni mahu hadkan tempahan hanya pada hari minggu.....sekali2 boleh le ambil masa weekday......or else, saya pilih untuk berehat dari sumer kerja2 baking....

Saya dah siap buat jadual aka itinerary untuk susun masa dengan berkesan kononnya....walaupun tahu dah tentu2 tak ikut, tp at least ada dlm kepala dah nak pergi mana.....masa amat terhad sbb planning nyer mmg akan round dari utara ke pantai timur, ke selatan, ke barat dan balik semula ke utara.....

Ahad (3 Jun 2012)

Masih awal....dalam kul 9 pagi gitu terus bertolak.....mmg dalam agenda pertama adalah menuju ke Terengganu.....tapi dalam perjalanan saya dah siap tempah nak singgah di Banding dahulu.....saya suka tempat ni walaupun jauh terpinggir di dalam hutan.....memandangkan sampai agak awal, maka petang tu anak2 ajak en hubby terjah kolam renang.....anak2 saya ni tak dpt pergi tempat lain pun tak pe, janji leh terjun dalam kolam dah memadai bagi dia orang....
 


Saya masih gayat nak dok tepi beranda bilik.....tak tahu pasal apa....tak bape yakin ngan kekuatan beranda tu lak hehe....padahal bukan apa2 pun....









Cantik sungguh kolam renang dia orang....dr kolam leh nampak jambatan banding dan tasik di bawah.....mcm dok tepi gunung je.....



Ni tak de kerja sambil tengok anak2 berenangn....




Jambatan Tasik Banding....



Baby yang kusyuk berenang....sampai kecut kaki pun tak pe.....

Malam tu kami keluar makan dkt kedai berhampiran Tasik Banding.....orang ramai, menu lak sempoi aje le....Nasi Goreng aje.....

Isnin (4 Jun 2012)

Kami makan2 dulu kat kafe hotel.....sambil tunggu anak2 bersiap.....

Kul 9.30 pagi check out dari hotel, meneruskan perjalanan nak menuju ke Terengganu.....





Sapa2 yang biasa melalui lebuhraya timur barat ni dah tentu2 biasa ngan sign board nih.....tp lately ni dah jarang jumpa cik GA ni....dulu2 selalu je terserempak....



Singgah sini dulu, betul2 berhadapan jalan keluar dari hotel....



Di tugu ini terdapat nama2 pejuang yang terkorban di sempadan Malaysia-Thailand bertempur dengan komunis semasa operasi darurat pertama dan kedua di negara kita...Al Fatihah....




Okay...perjalanan bersambung nanti ya....

2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

belum pernah sampai & melalui jalan tu... cantik gambar pool yg nampak tasik tu... & gambar rumput tu pun cantik jugak...

Babybatriesyia said...

Ratna : hehe....hotel tu mmg cantik, dr luar nampak plain je.....kolam renang pun luas, siap nampak jalan kat bawah tu mcm dok lereng2 bukit lak....rumput tu tak dak kerja dok snap hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...