~Agar-Agar Gula Merah~


Agar-agar lumut aka agar-agar gula merah aka agar-agar santan gula melaka....mana2 je le ya...sumer boleh diterima pakai......kalu kat kg aku panggil 'beldo' je walaupun 'beldo' ni merangkap agar2 kosong je......haha......sebenarnya saja nak menghabiskan stok agar2 ikat tu......dah lama beli tp since ada agar2 serbuk, mmg malas betul nak guna agar2 biasa ni......sudahnya terbiar je agar2 tu....sib baik dia reti kering haha....dah rendam tak jadi buat, keringkan balik.....opsss.....pemalas betul....hahaha......


Resipi cincai paling mudah je nih.....tp nyaman le buat santapan di petang2 yang panas dan kering.....resipi campak2 je.....eh....boleh eh campak2?.....hahaha.....sebenarnya lupa nak timbang berat agar2 tu.....jadi tak tahu exact bape banyak yang aku guna......yg aku tahu beli yang timbang tu aku bahagi 3 je....so aku tembak berat je le berat dia ya....resipi nanti aku tepek ya.....skrg ni tengok gambar dulu....resipi lama versi pandan ada kat sini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...