Saturday, June 11, 2011

~Testing My Gadget~

HTC Desire HD


Ipod Touch

Sebetulnya asal2 nak testing update blog dari my new gadget nih.....tapi tak dapat nak taip dan upload gambar lak....rasanya sbb aku belum pi buat setup 3G lagi....tak sempat nak redah celcom centre.....jadi pakai je le dulu.....tngh giler2 update app sampai ntah apa2 aku main download je....awalnya redah nak beli samsung galaxy s.....tapi biasa le aku, pantang kena bodek.....mula le beralih ke android lain pulak.....alang2 aku pilih smart phone.....rega ala2 kena pose sebulan le aku nih.....tp sbb aku giler gadget, tak leh nak resist le....dari pilih htc biasa, aku pilih yang screen 4.3 inch terus...iphone aku tak minat walaupun rega tak bnyk beza sangat ngan htc nih sbb aku dah pakai ipod touch as calendar gadget aku....aku berkenan ngan feature htcdhd ni : 1GHz Qualcomm Snapdragon processor, a 4.3-inch 480 x 800 WVGA screen, 1.5GB of internal storage, 768MB of RAM, Android 2.2 (Froyo), 8MP camera with built in autofocus....fuuhh....

So far aku puas hati giler2......feature dia sumer menarik.....skrg tengah dok berangan nak tukar ke bateri yang lagi power sbb cons dia bateri cepat habis kes bnyk pakai moving gadget as wallpaper...walaupun orang kata cons dia sbb body dia besar, tp aku suka sangat2 sbb mudah aku nak tengok skrin.....maklum le, dah tua2 ni rabun je kiki....

Yang paling aku suka feature sms dia.....senang aku nak rujuk sbb dia install every incoming sms according to numbers......meaning aku tak payah rujuk2 no telefon ni no sapa.....in my case, senang aku nak track customer aku yang pernah order sblm ni bila dia buat lagi next order...sumer tersusun dlm satu folder utk setiap nombor yang masuk....jadi aku leh tahu sms yang masuk adalah dari orang yang pernah antar sms kat aku sebelum ni....kalu tak sebelum ni terpaksa le aku tanya ni sapa yang sms sbb aku tak simpan no2 telefon customer ni bersama ngan nama masing2....

Whatsoever....mana2 phone pun ada pro and cons nyer kan.....redah je le ikut suka sapa2 pun nak pakai apa pun kan....aku bagi personal review je.....setakat ni aku suka sangat2....korang tak suka tak kisah le kan......aku yg beli dan aku yang pakai.....kan...kan.....rasanya cukup le buat masa ni godek2 gadget, bajet pun bnyk dah lari hehe.....tak larat dah nak kejor.....chow.....

p/s...perhaps one day aku cari samsung galaxy s2 hehe....bukan galaxy S....sbb yg tu la ni top ranking android phone sekarang....but what the hack, htc still dok dlm senarai top 10...htc sensation dok no 2 after galaxy s2....tp aku tetap tabik le kat htc sbb rega tak pernah turun2 walaupun lama dah kat pasaran.....compare ngan nokia ngan samsung yg leh dpt ngan rega murah sekarang selepas beberapa lama ada kat pasaran.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...