Monday, June 6, 2011

~Nasi Dagang~





My off day today......tak sabar to relax2.....tp tiba2 down with flu pulak....nasib...nasib......kena pergi klinik ambik mc lak......tekak rasa tak sedap.....tak tahu nak makan apa....tengok2 dlm peti beras nasi dagang masih ada.....jadi aku buat nasi dagang le.....beras nasi dagang tak sempat nak rendam, terus je aku kukus tanpa sempat rendam2 6-7 jam.....ahhh....ok je.....lembut elok je.....lenkali tak rendam2 dah le senang....terus kukus je.....gulai ayam je....ingat nak buat gulai udang....sekali rupanya stok udang tak de le pulak.....alahai....buat ayam je le.....partner ngan telur rebus.....simple je.....malas nak buat lebih2 sbb jap gi nak telan ubat....mau zzzzzzz........so pagi ni bekpas ku nasi dagang.....hehe......resipi korang leh jejak kat sini...




Jom Layan....
Nasi Dagang by Rosmaria Abd Hamid
Beras pulut dan beras biasa
campur santan kelapa dan halba
bawang hiris dan juga halia
enak rasa
nasi dagang itulah namaya
dah terkenal merata negara
di pantai timur tempat asalnya
istimewa
asal usul dinamakan dagang
gulai satu dan tak berlebihan
sangat elok untuk dihidangkan
di majlis dan keramaian
bila makan pagi atau petang
bungkuslah sedikit untuk pulang
jangan lupa ibu ayah abang
nasi dagang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...