~Banjir 02 Nov 2010~



Beginilah keadaan banjir di sekitar umah aku.....teruk ke tak? hmm.....situasi yg lebih kurang sama sekitar banjir besar 5 tahun lepas.....mujur le syukur ujan berenti pada keesokannya, jadi umah aku jadi mcm pulau.....dikelilingi air dan umah pun lagi 2 inci air nak masuk umah......sama mcm dulu.....kalu ujan berterusan mungkin mcm2 kemungkinan boleh berlaku......kawasan Kangar masih tenggelam dek banjir......keta ngan 4x4 pun masih tak dibenarkan lalu......jalan kuar dr umah aku ke kangar pun masih dalam lagi airnya....mujur jalan belakang air dah surut.....kalu tak, tak tahu le....

Dah 3 hari bekalan elektrik terputus......mmg mencari baju nak datang kerja arini berteman lampu suluh je......jadi aku datang kerja ngan santai je......tak datang kerja tak leh lak, jiran aku gak beruntung sbb dapat cuti bencana 5 hari lagi......jiran yg kerja jpj tu pun sama....siap dpt terus cuti bencana.....opis aku? hmmm.....aku rasa mcm depa kurang prihatin sikit bab nih.....ada citer2 tak menarik yang aku dengar.......dah le khabar ok ke tak kakitangan nih tak ditanya.....ada yg keta tenggelam terus dlm banjir, leh siap antar bas kata kena masuk opis.....ada ke patut???? org nih ngan bnyk hal lain kena pk.....sapa yg boleh datang dan tak kena banjir, datang je le.....ini yg teruk kena nih camne......yg staf dtg ngan bas, bila balik lagi selamba tak kisah nak antar, maka cari le inisiatif sendiri.....uiii....tolong le prihatin sikit.....sian depa2 nih......umah aku pun sama le, tidur pun tak lena....kejap2 asik suluh porch tengok paras air takut makin naik.....nak bukak pintu pun takut ngan ular, ngan lipan, ngan lintah dok berkeliaran dkt porch umah......jangan ingat nak senang sendiri je kan.....






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...