Tuesday, May 25, 2010

~My Sewing Corner~


Minggu ni tak de entry kek ke cuppies ke.....kita beralih ke entry hobi lama aku sebelum aku mula serius ngan dunia baking.....menjahit.....hehe..

Untuk sewing corner ni, aku 'curi' sikit space dari bilik tempat aku tempatkan buku2 aku......ting tong sini  dapat le ruang untuk tempatkan semua kelengkapan menjahit.....x menarik pun tp compare sebelum ni asik tunggang langgang je letaknya......button2 kat mesin tu pun anak2 asik gatal tangan je tekan sbb dok kat laluan jalan ke dapur.....asal lalu je tekan....asal lalu je tekan.....ni bila dah dok dlm bilik, ada privacy le sikit.....kat bawah meja menjahit tu sumer buku2 pasal kraf dan jahitan.....begitu jugak yang atas kotak tepi meja sebelah mesin brother tu....walaupun tak de le classy mana pun, yang penting puas hati sbb target nak create sewing corner dah dapat...buat masa ni settle dah le.....tunggu lepas dah modified umah, aku nak dapatkan meja panjang lak senang utk kerja memotong nanti.....itupun kalu dpt space yang lebih sikit.....


Benang2 lak aku susun gini je.....senang nak cari......kalu boh dlm bekas, gerenti aku tak jumpa cari.....mesti open ataupun dok dlm clear box.....kotak2 drawer tepi mannequin tu le tempat aku boh sumer tools menjahit aku.....dari jarum ke segala mak nenek ada kat situ....yang besar2 seperti dip utk flower nyer aku boh dlm kotak plastic bertutup supaya tak bercampur ngan alatan jahitan....kain2 untuk dijahit ada dalam 2 kotak clear box tepi laptop tu.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...