~Tanggungjawab Lebih Besar~


Menerima kenaikan pangkat, dinaikkan gaji bermakna terpaksa le menerima tugasan baru, tanggungjawab yang lebih berat......kata bos admin, sekarang dah setaraf pegawai, jadi kena buat kerja pegawai.....wokay le.....tak pe.....nanti aku kabor kat bos.....bos aku sporting bila aku buat sesi luahan perasaan hehe......tak pernah2 aku buat tapi sehari dua ni aku terpaksa jugak......kata dia, well.....skop kerja yang diberi dah mmg aku buat selama ni.....so tak payah risau, tugas aku tetap dia sahaja yang boleh bagi kerahan......apa pun, aku terima dengan hati terbuka je le....

Walau bagaimanapun, aku terima ini sebagai rezeki yang berganda......dalam masa 2 bulan, 2 kali aku dpt kenaikan......tu le kata orang, bila dah rezeki tu, ada le....lama jugak aku tunggu.....dan Alhamdulillah......tp duit tu bukan le keutamaan bagi aku.....tapi disebabkan aku sayang kerja aku ini......sebab sejak masa sekolah aku dah tanam minat dan sebaik tamat SPM (sempat le aku masuk Lower Six dari Science Stream lompat pi aliran Ekonomi hehe), mmg ini cita2 aku (cita2 asal aku nak jadi doktor....uih besornya cita2....haha...sbb aku mmg teror subject Biologi masa sekolah...tp aku rasa tak mampu nak tengok org sakit).....kalu aku tak kerja kat sini, tentu aku masih kerja ngan orang kuat politik kat Kubang Kerian nun......apa citer boss tu sekarang ya? Sejak2 aku tinggalkan, tak pernah lak aku bertanya kabar bos Tn Hj Nik......last2 aku dengar masa dia nak masuk bertanding jadi calon dalam pilihanraya beberapa tahun lepas kot.....maklum le, ex boss aku dulu orang kuat PM sekarang.....

Masa kerja kat sana kerja aku mmg tak menentu.....tiap2 ujung bulan aku sentiasa sibuk prepare company profile.....apalagi bila time ex boss nak bawak kertas kerja mengadap PM sekarang (masa tu dia Menteri Pertahanan...aku kerja ngan company perumahan, bos bnyk buat projek perumahan untuk kementerian pertahanan....askar le tu), tunggang terbalik le aku kat opis......masa tu orang lain tak leh nak sentuh mesin fotostat, mmg aku sorang yang concur le.....hmmm......kenangan lama.......masa aku bagitau bos aku nak berenti kerja, bos siap nak naikkan pangkat le pulak.....bukan calang2....siap nak promote aku jadi ketua jabatan.....kahkahkah.....masa tu aku nak gelak.....giler apa bos ni.....aku masa tu baru 8 bulan kerja......haha.....dah tentu2 aku tak mau....sbb aku tak suka arah2 orang.....apa lagi jadi bos.....langsung bukan kecenderungan aku le.....

Apa pun, pengalaman itu sangat berharga buat aku......aku masih ingat pinjam keta company pergi interview kat USM masa tu....masa tu geng2 pakat serbu pi interview......sori ya ex boss......haha.....tak jauh, dkt je ngan opis pun.....tapi rezeki kat USM dtg lambat, opis skrg lebih cepat lak panggil aku.....so terpaksa le aku reject.....

Alhamdulillah atas semua rezeki.....bermakna makin sibuk le aku selepas ini......tapi part time aku jadi baker tak pernah berubah.....jadi berganda ler jadual aku dan makin kurang le masa rehat aku.....hehe...tapi yang penting, aku happy dengan apa yang aku buat.....semuanya cita2 aku sejak kecil yang makan masa bertahun2 untuk aku gapai dan jadikan kenyataan.....tak semudah memetik jari......

1 comment:

Anonymous said...

Congratulations!!!!!!!!!!! nina, u r the best! keep it up! - ct loqstaq-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...