Thursday, August 27, 2009

~Menu Buka Puasa 5~



Pelempung Goreng Lada - ke u all panggil apa? Aku panggil pelempung jer hehe.....hentam ajer ler labu......janji aku suka makan.....goreng kunyit pun sedap, goreng lada lagi ler sedap......



Pajeri Air Nenas - teringat lak dalam peti masih ada sebelah lagi nenas, baki dari buat pajeri nanas awal pose ari tu......so sebab hari tu dah buat masak kari, kali ni buat masak air jer......tetap sedap gak.....



Ikan Masak Sweet Sour - masa tengah masak, kepala rasa hoyong hayang ajer....pening ler pulak......selsema masih belum hilang, sore pun masih serak2 basah mcm sore ella.....ahaks.....takan ler sakit2 badan nak datang balik lak......hmm....nak tidur tak boleh sbb nak kena siapkan bunga2 royal icing utk cuppies customer esok......pagi ni check masih belum keras.....memandangkan minggu ni selalu hujan, jarang ler pulak ber'air-cond' malam2.....jadi bunga tu lambat lak keras.....


Ayam Goreng buat anak2 nak makan.......dia orang tak makan pelik2.....janji tak pedas....

Sayur Goreng - lupa lak nak snap.....en hubby yang beli sayur tu, masa nak potong, aku tengok pelik jer sayurnya.....tebal semacam daun dia....tak pernah lak aku tengok.....aku tanya ni buat ulam ke boleh goreng atau boleh buat gulai jer? Hahaha.....pelik lak soalan aku.......dia kata sumer boleh.....aiseh....camne leh tak kenal sayur apa tu......aku pun apa lagi, goreng jer le.....sbb tengah sakit kepala....malas nak bersolek2 masak ehh.......masa berbuka, makan sayur tu....eh....sedap ler pulak......hehe...tu ler....belum cuba belum tahu.....



Burger Mini Malaysia - tak beli, tak buat.....ini dapat pree sumbangan kawan kat opis....thanks aaa bang lid......dia memang baik hati.....mudahan biz makin maju....

2 comments:

bintangku said...

pelempung = paru. Sedap tu... kalo beli nasi lemak, mesti carik kedai yg ada jual pelempun nie... hmm... besstt!!

ops.... luper lak... Salam kenal yer..

BabyBatriesyia aka NINA said...

Ya tak ya...paru kan....hehe....salam kenalan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...