~Live Sketching in Melaka~

Entahlah ini untuk ke berapa kali sudah ke Melaka.....tapi kali ni memandangkan anak2 tidak ke mana2 semasa cuti sekolah, kasihan pulak kepada dia orang.....kebetulan opis aku ada buat rombongan ke Melaka, jadi aku mintak join last minute......travelling sendiri jer.....rakan2 sumer naik bas sebanyak 2 buah.....

Rakan2 sumer menginap di UiTM Lendu......tapi sbb dah x ada bilik kosong, maka aku ngan famili stay di Hotel Naza.....tak jauh dari UiTM Kampus Bandaraya......very the cozy jer bilik kat hotel w/pun tidak terlalu luas.....tp selesa dan for sure menjadi pilihan aku dan famili di lain masa.....cuma anak2 tetap terkilan sbb di hotel tu tak ada kolam renang......apa nak buat.....

Oleh sbb dah selalu sangat ke Melaka, maka tidak ler jalan2 pusing Melaka sangat.....dah selalu dah turun naik muzium.......tak larat lak nak jalan2 di tengah2 panas terik ni......cuma cari port yang teduh2 dan sejuk2....hehe.....

So aku ajak hubby ngan anak2 ronda2 ke Dataran Pahlawan Mall selepas makan pagi......tak pernah masuk lagi ke situ sblm ni.....kebetulan semasa ronda2 tu terlihat sekumpulan painter tengah melukis......4 orang dari mereka lebih kepada karakter karikatur......2 lagi lebih kepada potret wajah.......oooo.....aku sangat2 mengagumi mereka yang memiliki kemahiran melukis sebegini kerana aku juga sangat berminat dengan seni2 seperti itu.......itu ler pertama kali aku melihat pensil lukisan 8B berbanding yang selalu kita semua selalu guna iaitu 2B......aku mesti dapatkan pensil itu jugak.....ini hobi lama aku yang dah lama aku tinggalkan......masa untuk menggilap nanti....









Saudara Zakir Ali sedang khusyuk melukis potret seorang pengunjung pada hari itu....alahai....very the curly rambut dia......kalah anak aku.....hehe....




Bersama pelukis potret anak2 aku.....Saudara Zakir Amir.....terima kasih atas lukisan yang sangat cantik itu....semua orang terpegun ngan hasil kerja beliau.....

2 comments:

dayana said...

I recently came accross your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I dont know what to say except that I have enjoyed reading. Nice blog. I will keep visiting this blog very often.


Susan

http://sketchingdrawing.com

BabyBatriesyia aka NINA said...

Hi Dayana

Thanks for dropping by....and do come over frequently...by the way, I just visited your web...oh my...you know what, i love it.....i love sketching faces too but have not been able to spend much time nowadays on the drawing due to many reasons....maybe someday i could start over again....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...