~Gubahan Sireh Junjung~




Sireh Junjung ni tempahan khas dari orang Johor Bahru yang turun ke Perlis kerana menyempurnakan majlis perkahwinan anak teruna beliau, menantunya pula di Utan Aji.....dah lama tempahan dibuat....gubahannya aku dah siapkan malam tadi sbb pada awalnya hendak diambil pada petang nanti.....sekali dapat lak maklumat baru nak ambik esok pulak.....ngan cuaca panas terik ni alahai susah hati ngan daun sireh tu.....terpaksa ler bertapa kat dalam peti ais nak tak nak.....kalu letak kat luar alamak layu ler nanti.......nampaknya malam nanti kena gulung daun sireh baru sbb ada setengahnya daun muda yg nampaknya dah makin mengerekot ler pulak....hehe.....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...