Friday, January 16, 2009

Pandan Chiffon Cake



2 biji kek chiffon tempahan dari opismate......actually ini tidak ada dlm senarai jualan.....yang ini kita buat untuk kawan2 jer......kesian teringin nak makan.......jual pun mcm tak sampai hati.....hehehe......tp kita ambik modal utk api ngan gas jer le......

Loyang kat rumah yg kecik cuma ada satu.......jadi kek ni adun sekali, tp kena bakar asing2.....tunggu satu kek masak dulu, terbalik dulu 1/2 jam baru basuh then bakar lain.....loyang satu lagi besar sangat, tak sesuai nak guna utk bakar kek chiffon ngan 4 biji telur......untuk permulaan kita buat kecik ler dulu......takut satgi tak mencapai citarasa......resipinya spesel dr seorang tokey kek chiffon.....hehehe.......thanks a lot........tuhan jer leh balas......kalu kek tu tak sedap tu maknanya tangan kita ler yg silap buat.....hehehe.......kek tu ringan ler, dah nama pun kek chiffon.......kalu tak jadi ringan, meaning x jadi ler kek tu.......kalu timbang pun mcm tak nak gerak jer jarum penimbang.......hahaha.....

1 comment:

Asira said...

tumpang tanya...agak2 boleh jual range berapa nina..
p/s:saya baru nak mula baking bisnes tapi tu la teragak2 nak letak harga..baru testing utk makan2 sendiri dulu...nak mulakan ngan chiffon kek yg kuberguru dah lama dah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...